Simplicity

Voor Simplicity maakten wij een huisstijl en een visitekaartje. In dit stuk blikken we samen met Nathalie Sulman, coach, eigenaar en het gezicht van Simplicity, terug op het project. Wat was er nodig, hoe is de samenwerking verlopen en wat hebben we tijdens het proces van elkaar kunnen leren?

LEES MEER
BEKIJK WEBSITE


Een zoektocht naar de identiteit van een onderneming

Simplicity

Nathalie had lange tijd het idee dat het leven haar maar overkwam en dat zij daar zelf geen grip op had. Totdat ze zich afvroeg: “Wat als alles mogelijk is, wat zou ik dan het allerliefste doen?” Nathalie kwam tot de conclusie dat ze wilde ondernemen, maar hoe ze dat precies wilde gaan doen wist ze nog niet helemaal. Haar ondernemersdroom bracht ook veel onzekerheden met zich mee. Nathalie: “Ik had de wens om een eigen bedrijf te beginnen, maar ik wist niet waar ik moest beginnen en zo begon eigenlijk mijn avontuur.” Ze kwam uiteindelijk bij Growing Emmen terecht. Nathalie: “Dat voelde voor mij echt als thuiskomen.” Inmiddels coacht en begeleid ze met Simplicity nu anderen om vanuit hun eigen mogelijkheden kansen te kunnen zien binnen de veranderingen in hun leven.


Ontmoeting

Nathalie: “Inmiddels zie ik alles als een soort ondernemersreis en zodoende kwam ik Frank en Tomi tegen. Ik probeerde wat ik doe te kaderen en kort te blijven van stof. Nou is kort van stof zijn niet echt mijn beste kwaliteit, maar dat brengt ook de leukste gesprekken met zich mee.”  We ontmoetten elkaar bij het ontbijt voor ondernemers bij Growing Emmen. Nathalie bleek op zoek te zijn naar een logo/ een identiteit voor haar bedrijf. Om goed voorbereid te zijn bij ons eerste gesprek over haar logo, zette ze een aantal woorden op een A3 waarvan zij dacht dat deze haar goed zouden kenmerken. Maar, zo bleek, Nathalie was nog heel erg aan het uitvogelen wat haar verhaal als ondernemer nou echt was. Er overheerste nog een soort angst. Maar op een gegeven moment kwam er een omslagpunt: “Fuck it, we gaan het gewoon doen!” 


Hoe ging het verder?

Wat voor ons interessant was, is dat we iets moesten maken dat robuust genoeg was als concept en als merk en dat het bij Nathalie moest passen, ook als ze iets heel anders zou gaan doen dan wat ze op dat moment deed. Juist omdat ze nog heel erg zoekende was. We hebben Nathalie letterlijk naar huis gestuurd om uit te vogelen: wat doe je nou precies? De persoon daarin is erg belangrijk. Wij geloven namelijk niet dat je iets neer kan zetten dat iemand echt representeert zonder echt tot de kern van de persoon te komen. We gingen écht met haar in gesprek en leerden Nathalie écht kennen. Wie ben je en waarom doe je wat je doet? Het moest bij Simplicity echt draaien om het karakter van de onderneming in plaats van: wat is nou je dienst of product etc. Zolang Nathalie de onderneming runt, houdt het namelijk dat karakter. Dat moesten we proberen te vangen en neer te zetten. Helemaal tijdloos is onmogelijk. We gingen op zoek naar de laag onder de dienst en onder de persoon om er in ieder geval voor te zorgen dat het zo lang mogelijk zou kloppen en zo lang mogelijk mee zou kunnen. Uiteindelijk zijn op basis hiervan de visitekaartjes en de huisstijl gemaakt. Nathalie: “Het klopt nog steeds!” Wat het kaartje bijvoorbeeld echt Nathalie maakt? Nathalie: “ Het dekentje wat er bovenop ligt, de veiligheid en het vertrouwen wat ik een ander gun en wil geven.”


De ervaring

Nathalie: “Bij Frank en Tomi was het zo: ga maar zitten, je hebt het a3’tje niet nodig. Wij gaan samen in gesprek en vanuit daar ontstaat iets. Vanuit de gesprekken die we hadden ontstonden de wonderlijkste dingen! Wat ik het wonderlijkste en uniekste van de de heren van DHEVAK vind, is dat ze een heel groot verhaal, een beleving, iemand die vol met woorden en onzekerheden zit, weten om te vormen tot een concept. Een concept wat elke letter, elk woord en elke gedachte overtreft.”


Wij, DHEVAK, hebben tijdens het project voor Simplicity zelf ook een heleboel nieuwe skills kunnen ontdekken. Samen met iemand ontdekken wat zijn of haar identiteit als ondernemer is, is een een hele zoektocht. Uiteindelijk hebben we het voor elkaar gekregen! We hebben een product weten neer te zetten waar zowel wij, als Nathalie erg blij mee zijn. We hopen snel weer samen aan tafel te zitten om te ontdekken hoe we samen Simplicity verder kunnen ontwikkelen!